Dag 14. Foley AL -> New Orleans LA - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Rob Raaphorst - WaarBenJij.nu Dag 14. Foley AL -> New Orleans LA - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Rob Raaphorst - WaarBenJij.nu

Dag 14. Foley AL -> New Orleans LA

Door: Rob Raaphorst

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 Mei 2017 | Verenigde Staten, New Orleans

Dit was de laatste dag op de motor en nu nog 7 dagen New Orleans gaan bekijken. Het was heerlijk weer om te rijden alleen in de middag werd het wel erg heet. Er komt veel hitte van de motor zelf en in de stad waar je veel stil staat kan de temperatuur behoorlijk oplopen. We zijn vroeger dan normaal vertrokken om de veerboot te halen. Vanaf het hotel zijn we via Gulf Shores zijn we naar Mobile Point gereden dat aan het einde van een schiereiland in de golf van Mexico. Daar zijn we met de veerboot naar Dauphin Island gevaren wat ligt in Mobile Bay. Via Highway 90 west, langs de kust en door de Bayou. Geen krokodillen gezien maar die zullen het ook wel te warm vinden. Alle huizen die we onderweg tegen kwamen stonden zeker 5 meter boven de grond op palen. Na Katrina hebben ze dit wel geleerd. Het oude stadsgedeelte waar ik strak in de B&B verblijf heeft nauwelijks te lijden gehad onder Katrina en is nog grotendeels origineel. Morgen wordt een “transit” dag. Voor 11 uur uitchecken en tot 3 uur de tijd doorkomen om in de B&B in te checken. Misschien kan ik mijn bagage in de beveiligde ruimte van het hotel stallen. Vanavond zijn we met zijn allen in een goed Italiaans restaurant als afscheidsdiner wezen eten want de meesten moeten de volgende dag al vroeg naar het vliegveld. Ik nog even niet :)

Mijn dank aan Tom, Willem en natuurlijk mamma Ans van usamotorreizen.nl die deze mooie reis onvergetelijke hebben gemaakt.

• 27 Mei 2017 - 20:26

Gisela:

Stapperdestap daar kom ik aan met Mn 'oude laarsjes' aan.