Dag 6. Memphis MI - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Rob Raaphorst - WaarBenJij.nu Dag 6. Memphis MI - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Rob Raaphorst - WaarBenJij.nu

Dag 6. Memphis MI

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Mei 2017 | Verenigde Staten, Memphis

Vandaag was een heerlijke dag en even niet op de motor. We zijn met groepje de stad gaan bekijken. Eerst naar de Sun Recording Studio. Dit is een van de bekenste recording studios in Amerika. Zij stonden aan de wieg van menige artiest zoals Elvis Presley, Jerry Lee Lewis, Johnny Cash, Roy Orbison en vele anderen. Ze schenken er ook nog een prima bak koffie. Als tweede bezichtiging zijn we naar National Civil Rights Museum gegaan. Dit is het volledig verbouwde voormalige Lorraine Motel waar Martin Luther King (MLK) in april 1968 is vermoord. Alleen de 2 kamers en het balkon waar MLK verbleef zijn origineel gebleven. Het gebouw aan de overkant waar vandaan is geschoten is nu ook een deel van het museum geworden. Het tema van het museum is de historie van de slavernij, de segregatie, de mars naar Washington tot en met Obama. Ook aan moord op MLK wordt veel aandacht besteed. Het museum is zo uitgebreid dat, om alles te kunnen bekijken, dat minsten zo’n 4 uur gaat kosten. Voor wie ooit in Memphis komt is dit een aanrader. We hebben daarna nog even gegeten in een heel apart restaurantje maar met een heerlijke meatloaf met black eyed beans, aardappelpuree en gravy. Een grote ijsthee erbij en de dag kon niet meer stuk. Het is een echte muziek stad want overal spelen bandjes. Na nog een bezoek aan de Amerikaanse versie van de winkel van Sinkel zijn we naar het hotel teruggegaan. Morgen wordt het een flink stuk rijden naar Nashville en er is een grote kans op regen dus niet te laat naar bed want om 8 uur gaan we al rijden.

• 19 Mei 2017 - 09:33

Gisela:

Gelukkig even 'kont rust' geweldig al die musea bezoeken. Heb je al een boel t-shirts gekocht?